Metody zapamiętywania

Główny system pamięciowy

  • Zastąp cyfry literami alfabetu – spółgłoskami.
  • Litery do cyfr przypisz na zasadzie skojarzeń, np. 1 to t i d bo mają jedną kreskę, 2 to n bo ma dwie, itd.
  • Kodowanie: 0 – z, s; 1 – t, d; 2 – n; 3 – m; 4 – r; 5 – l; 6 – j; 7 – k, g; 8 – f, w; 9 – p, b.
  • Przykład: chcesz zapamiętać datę odkrycia  Ameryki: 1492. Korzystając z powyższego kodowania zamieniasz datę na ciąg głosek: T(D) R P(B) N. Musisz teraz znaleźć wyraz, który zbudowany jest z tych głosek: TaRPaN. Jeżeli nie możesz znaleźć pojedynczego słowa, znajdź dwa, np.  ToR + PaN. Wyobraź sobie teraz, że Kolumb dobijając do brzegów ameryki z pokładu swojego statku wyjeżdża samochodem marki Tarpan i objeżdża cały kontynent.

Łańcuchowa metoda skojarzeń

  • Połącz to, co chcesz zapamiętać w ciąg wydarzeń.
  • Możesz to zrobić w formie odjechanej historyjki, w której występują przedmioty, osoby, wydarzenia, które chcesz zapamiętać.
  • Najlepiej jeżeli rzeczy, które chcesz zapamiętać wyolbrzymisz, przejaskrawisz, a historyjkę ubarwisz absurdalnymi, śmiesznymi zdarzeniami.
  • Przykład: chcesz zapamiętać, aby po drodze do domu kupić kwiaty i tort na urodziny mamy. Wyobraź sobie, że wychodząc ze szkoły z nieba zalewa cię kwiatowy deszcz – wszystko jest w płatkach kwiatów. Kiedy dochodzisz na przystanek nagle osoby, które już tam stoją zaczynają obrzucać się kawałkami tortu. Na chodniku powoli zaczyna rosnąć góra z bitej śmietany.
  • Stosując tą metodę pamiętasz wszystko po kolei, nie da się na wyrywki, bo mózg wyczulony jest na rzeczy odstające od normy.

Metoda liczbowo-kształtowa

  • Przyporządkuj liczbom od 1 do 10 określone obrazy, takie które łatwo skojarzyć z kształtem.
  • Najlepiej to sobie rozrysować upodabniając cyfrę do obrazu – wtedy łatwiej zapamiętasz.
  • Przykładowe kodowanie: 0-jajko, 1-miesz, 3-serce, 4-chorągiewka, 5-hak, 6-gwizdek, 7-kosa, 8 bałwan, 9 ślimak.
 

Mapa Myśli

Jak to działa?

  • Mapy Myśli to notowanie, które jest naturalne dla mózgu.
  • Dzięki niej możesz zaoszczędzić nawet 90% czasu na robienie notatek (piszesz tylko kluczowe informacje w formie haseł).
  • Szybciej się uczysz i zapamiętujesz (w trakcie notowania wyciągasz całą esencję dlatego umysł szybciej przyswaja wiedzę).
  • Patrząc na skojarzenia i rysunki zawarte w mapie, automatycznie powracają do Ciebie informacje, obrazy, a nawet fragmenty tekstu.
  • Oglądając swoją Mapę Myśli nawet po kilku latach jesteś w stanie z łatwością przywołać całą wiedzę.

Jak tworzyć?

  • Weź dużą kartkę (np. A4 a nawet większą), najlepiej bez wzoru (gładką).
  • Na środku umieść główną ideę, temat, zapisując je w sposób klarowny, najlepiej z obrazkiem.
  • Mniej ważne idee/tematy niech odchodzą od tematu centralnego jak konary od pnia drzewa.
  • Słowa pisz drukowanymi literami, dzięki czemu będą bardziej czytelne.
  • Każde słowo powinno znajdować się na osobnej linii lub w otoczce i być połączone tematycznie z pozostałymi.
  • Używaj kolorów – najlepiej do każdego tematu przyporządkuj jeden kolor. Stymuluje to prawą półkulę mózgu i ułatwia czytelność.
  • Twórz swoje mapy tak jak umiesz, nie przejmuj się jeśli coś nie wychodzi. Z czasem nabierzesz wprawy i mapy staną się coraz lepsze.

Zastosowanie

  • Gdy piszesz  teksty, pracę zaliczeniową, artykuł – temat główny w środku, podtematy, o których chcesz napisać na gałęziach wokół.
  • Gdy robisz notatki z przydatnymi informacjami zebranymi w ciągu dnia, gdy wyciągasz wnioski z przeczytanego artykułu – zamiast kopiować tekst stwórz Mapę Myśli.
  • Gdy szukasz  rozwiązań – zapisz alternatywy w formie konarów odchodzących od problemu.
Na podstawie badania BIOSTAT (październik 2015) przeprowadzonego na grupie 80 osób.
*Na pytanie o to czy po zażyciu suplementu diety SESJA udało im się zapamiętać materiał przed egzaminem, 62 osoby (77,5% badanej populacji) odpowiedziały „raczej tak” a 4 osoby „zdecydowanie tak” (5,0% badanej populacji).
**Na pytanie o to czy po zażyciu suplementu diety SESJA czuli się dobrze przygotowani do egzaminu, 55 osób (68,8% badanej populacji) odpowiedziały „raczej tak” a 10 osób „zdecydowanie tak” (12,5% badanej populacji).
***Na pytanie o znajomość innego produktu przeznaczonego do wspierania nauki, który jest bardziej skuteczny niż SESJA, 51 osób (63,8% badanej populacji) odpowiedziały „raczej nie” a 10 osób „zdecydowanie nie” (12,5% badanej populacji).

 

Składniki Sesja suplement diety w postaci tabletek musujących: poprawiają koncentrację, wspomagają pamięć, zmniejszają uczucie senności, wspierają funkcjonowanie układu nerwowego. Kofeina wspomaga sprawność umysłową, poprawia koncentrację, zmniejsza uczucie zmęczenia psychicznego oraz senności. Zwiększa zdolność do wysiłku fizycznego. Witamina B12 i magnez pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.

Składniki Sesja suplement diety w postaci tabletek: poprawiają koncentrację, wspomagają pamięć, zmniejszają uczucie senności, zwiększają odporność psychiczną. Wyciąg z korzenia żeń-szenia przyczynia się do dobrej sprawności poznawczej oraz do optymalnej aktywności umysłowej. Pomaga utrzymać dobrą formę fizyczną i umysłową w przypadkach osłabienia, wyczerpania i utraty koncentracji. Ekstrakt z miłorzębu japońskiego pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych, wspomaga równowagę psychiczną oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowych funkcji narządów słuchu i wzroku. Wyciąg z liści Brahmi przyczynia się do poprawy koncentracji i pamięci. Kofeina wspomaga sprawność umysłową, poprawia koncentrację, zmniejsza uczucie zmęczenia psychicznego oraz senności. Zwiększa zdolność do wysiłku fizycznego.

 

Sesja suplement diety. Pamięć, koncentracja, senność. Recepta na każdy egzamin.

Kofeina

Wspomaga sprawność umysłową, poprawia koncentrację, zmniejsza uczucie zmęczenia psychicznego oraz senności, zwiększa zdolność do wysiłku fizycznego

Wyciąg z korzenia żeń-szenia

Przyczynia się do dobrej sprawności poznawczej oraz do optymalnej aktywności umysłowej. Pomaga utrzymać dobrą formę fizyczną i umysłową

w przypadkach osłabienia, wyczerpania

i utraty koncentracji.

Ekstrakt z miłorzębu japońskiego (Ginko Biloba)

Pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych, wspomaga równowagę psychiczną oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowych funkcji narządów słuchu i wzroku.

Wyciąg z liści Bacopa monnieri (Brahmi)

Przyczynia się do poprawy koncentracji

i pamięci.

 

 

 

(Podane składniki dotyczą Sesji w tabletkach. Sesja suplement, pamięć, koncentracja, senność.).